miércoles, 22 de julio de 2009

ALITAS DE POLLO ADOBADAS

Parecen muslos, pero en realidad son alas de pollo en forma de chupa-chup. Si sois amantes de lo agridulce, yo creo que os va a gustar.

LA RECETA

Ingredientes:
(Para 3 personas)

12 alas de pollo (la primera parte del ala, por aquí le llamamos ‘blanqueta’)
½ limón (zumo)
1 ramita pequeña de romero
1 cucharada sopera de miel (si no os gusta la miel ponerle azúcar)
1 cucharada sopera de ketchup
1 cucharada sopera de mostaza
1 cucharadita de las de postre de sal
1 pellizco de pimienta molida

Acompañamiento:Col cortada muy fina
Sal, pimienta y azúcar


Elaboración:
1.-
Repelamos las alitas de pollo y le damos forma de chupa-chup. Es mucho más cómodo decir en la pollería que nos lo hagan.
2.- En un cuenco amplio ponemos todos los ingredientes: zumo de limón, alitas, miel, ketchup, mostaza, sal, pimienta y la ramita de romero picada, removemos y dejamos un buen rato en un sitio fresco para que se impregnen los sabores.
3.- Asamos a la plancha con muy poco aceite, casi nada, hasta que estén doradas durante unos 10 minutos aproximadamente. Se pueden asar también en el horno, con el gratinador puesto, hasta que estén crujientes.
4.- Para el acompañamiento, otro agridulce: freímos la col en una sartén, añadimos sal, pimienta y azúcar, y dejamos unos tres o cuatro minutos. Es mejor que quede al dente. Retiramos y ponemos encima de papel de cocina para que absorba el exceso de aceite. Y por último montamos el plato como se ve en la foto.

*Aviso: La col es flatulenta, por eso, los que tengáis el estómago sensible al tema, mejor evitar este vegetal. Se puede sustituir por otro acompañamiento como una ensalada fresca o unas patatas al horno.


Bon profit!

9 comentarios:

Anónimo dijo...

Tienen que estar buenísimas. Los adobos son muy del sur, no? Apetecen así crujientitas.

Francina dijo...

Hola Anna!!!!

S´em fa la boca aigua només veient les fotografies!!!!!
Aquest plat es pot preparar d´un dia per l´altre??
Segurament probaré de fer-lo, perque no sé com t´ho fas però sempre encertes amb els meus gustos culinaris...i no vull ser repetitiva, ni que sembli "peloteo" pero es veritat... aquestes vacances et trobaré a faltar....

Molts petonets reina!!!!

BuenasMigas. dijo...

Arroz... éste, más bien se parece a un adobo chino, en un intento de imitar los agridulces que hacen en los restaurantes chinos. Supongo que ellos pondrán otras cosas, pero no es por nada, con lo que le puse, salieron muy ricas. En la col si que he notado diferencia, la col china la encuentro mas suave que la nuestra.
Me alegro que te haya gustado, y si lo pruebas, dímelo :)


Francina, ja se que lo teu no és piloteig, dona! (ja,ja,ja) sé molt bé que tot m'ho dius de tot cor, això es nota molt!. Quant a la recepta, pots fer l'adob d'un dia per a un altre, si vols, però perquè et quedi cruixent ho hauries de fer una estona abans, fredes no surten cruixents però també queden molt bones. veuràs que bé et surtiran! :)

María dijo...

Qué ricas, qué ricas, qué ricas. Me estoy muriendo de hambre. Tengo que irme a trabajar, que si no... Creo que no comería otra cosa que estas alitas. Me conformaré con un bocata de merienda. :-(

Un besote

Assur dijo...

Ai, Anna!... Com la Francina, sembla que sempre que t'envio algun comentari em fa l'efecte que pots pensar que t'estic raspallant, però et dic de debò que no sóc cap entusiasta de les aletes de pollastre i, tot i així, veient i imaginant el gust del resultat d'aquesta proposta, no et càpiga dubte que les he de fer.

L'enhorabona un cop més, i dir-te, també, que em vaig fer els ous ferrats amb ceba i... OHHHHH!

Una abraçada!

Carmen Rico Cots dijo...

Anna, ya no tengo dudas, definitivamente somo dos almas gemelas en cuanto a gustos!!
Me chifan las alitas en adobo y además las hago casi igual que tu. Copiare las tuyas tal cual.
Un beso

GLÒRIA dijo...

Anna,
No sé per quina raó no ha sortit un missatge que et vaig enviar referent a les aletes de pollastre. La recepta que dones les fa molt apeitoses tot i que jo, poc amant de tastar nous sabors,quan les faig tiro pel costat clàssic o, com a molt, les cuino seguint una recepta que ja fa temps va donar la Sara Maria.

ana dijo...

Hola Anna!!!m'agradat molt el teu plat, sobretot perque no les fregeixes amb oli;d'aquesta manera son més sanes,es típic que les alitas de pollastres les tinguis que fregir perque quedin cruixents, em fa molta rabia els fregits perque mágraden molt...

Gracies per passar-te pel meu blog!!!

BuenasMigas. dijo...

Maria, un beso guapa.



Enric, però si a mi m'encanta que em digueu aquestes coses, perquè enganyar-nos, i de piloteig res de res, és que ni se'm passa pel cap...
M'en alegro molt que t'agradessin els ous ferrats amb ceba de la meva àvia, són típics del sud i boníssims ja ho has pogut comprovar :)



Carmen, jajaja... a que también te tomarías una copa de cava muy fresquito con estas alitas de pollo... yo lo hice y estoy casi segura que tu también (risas)



Glòria, no he vist cap missatge teu, he pensat que no estigués mal ubicat però no.
No conec la recepta de la Sara Maria, però m'agradaria que la compartissis perquè ara m'has deixat amb la curiositat :)



Ana, gràcies a tu! petons per la teva bonica petitona.



A tots, moooooltes gràcies, de tot cor!!!!